Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

tisdag 19 januari 2010

Ljuset i tunneln


Nu har äntligen verktyget kommit från USA som Anders måste ha för att fixa handbromsen på husbilen. Besiktningstid är beställd till första April. Om inget oförutsett händer vid besiktningen så drar vi iväg söderut i Påsk. Vi har ännu inte bestämt om det blir Italien eller Spanien. Anders håller för fullt på att planera alternativa resvägar för de bägge resmålen. Det är det som är så skönt med husbil man behöver inte bestämma sig förrän ungefär på plats i norra Tyskland.


Vi ses snart igen, jag tror jag ska leta upp lite fler nostalgibilder.

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att se att ni varit i Cortina. Där hamnade vi också en gång med husbil genom ett bergspass som vi aldrig glömmer. Vi upptäckte att vi kommit fel och det resulterade i att Arne tidvis fick backa ner i hårnålskurvorna. Jag var så jävla rädd att jag fick sitta på golvet med en STOR whiskey i ett plastglas. Arne var skiträdd också avslöjade han när vi väl kommit till Cortinas camping och tagit sin STORA whiskey. Nu lever vi lite lugnare som du vet när vi bor på backen. Förresten har vi precis fått ett bud på gamla huset i Torrevieja. Vi har bestämt oss för att ta det. Ska bli skönt och mer normalt att bara ha en sommarstuga i Spanien.

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne!
    Jag får jämt ett leende på läpparna när jag tänker på dig och incidenten med Whiskey på husbilsgolvet. Hoppas att det går vägen med försäljningen av huset.

    SvaraRadera