Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

onsdag 21 juli 2010

Ett elände kommer sällan ensamt

Nu börjar jag bli riktigt orolig vår lilla äventyrskatt har nu varit på långpromenad i skogen i 6 dygn, det är rekord tidigare har hon som längst varit borta i 5 dygn. Vi har varit i skogen och ropat och lockat men ingen katt. Nu hoppas jag på lite dåligt väder för då kommer hon kanske hem. Hennes syster går på sin höjd en promenad runt "kvarteret".

Barnbarnets SM-deltävling i Falkenberg blev helt plötsligt inställd. Det hade något att göra med att ett arrangemang på Anderstorps motorbana blev inställd och då lade man om andra motortävlingar som då påverkade Motardtävlingen i Falkenberg. Jag tycker det är himla fräckt att bara ställa in en sån tävling när den ändå ingår i SM. De tävlande har ju gjort upp sina kalendrar utefter hur tävlingarna ligger. Sonen och hans familj hade lagt upp sin semester med hänsyn till tävlingen i Falkenberg. Nu fick dom helt plötsligt ändra alla sina planer. Det är tur att dom har husbil för då kan man ju planera om men det är ändå snopet.

Nu kom då nästa elände. Sonens husbil vägrade att starta när dom var i Söderköping på sin andra dag på semesterresan. Det var bara att ta bärgare till Norrköping. Man tror att det är ett läckage i en spridare. Om det är det felet så kan det tydligen lätt avhjälpas i morgon. Vi håller tummarna för det.

2 kommentarer:

  1. Håller oxå tummarna för att inte ett tredje elände inträffar, men efter tredje brukar det ju som tur i oturen "alltid" vända till det bättre, enligt min erfarenhet! /Lena

    SvaraRadera
  2. Detta känner jag igen från vår husbilstid. Jag glömmer aldrig när det började brinna under instrumentpanelen när vi låg på bron över Kielkanalen. Det blev bärgare även då. Jag minns också när vi valde fel väg upp till Cortina men den har du hört förr

    SvaraRadera