Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

söndag 29 maj 2011

Nyklippt

Nu är äntligen första klippningen med maskin genomförd, det gick bättre än förväntat. Jag trodde att det skulle bli svårt att få Alonso att stå stilla men med hjälp av husse gick det jättebra. Det som var det jobbigaste var att Alonso ville äta upp den avklippta pälsen, det blev en ansenlig hög, vi stod utomhus som tur var. Den maskinen som jag använde var en Oster A5 Golden, jag hade skickat efter den på Parma.se, i priset 1895 kr ingick två skär en 10:a och ett valfritt skär, jag valde skär 4 efter ett tips från Åsa som gick på valpkursen.

Här är en bild på hur Alonso ser ut efter klippningen, imorgon ska jag jämna till lite. Jag tycker ändå att resultatet blev bra för att vara första gången för mig. Jag ska nog låta pälsen på öronen växa ut till lite längre längd, tror att huvudet får en bättre form då. Det behöver också tunnas ut på kinderna. På bilden blundar Alonso tyvärr, fler bilder kommer senare.

Så här såg han ut före klippningen, här blundar han också dessvärre.

Om några timmar börjar Monacos GP, då sitter vi klistrade framför tv,n och håller på Fernando Alonso. Man behöver ju inte ha dåligt samvete för att man sitter framför tv,n för vädret visar sig inte från sin bästa sida idag. I Örebro pågår träning för fullt inför nästa helgs första SM-tävling i Supermotard, då håller vi alla tummarna för barnbarnet.


4 kommentarer:

  1. Kanske du kan använda den på Anders också? kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Så fin Alonso blev! Din nästa karriär? Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Fin-fin frisse Alonso fått! Vi drabbades av ösregn på MX tävlingarna i helgen, hade hellre gjort som ni...Fast bb gjorde bra ifrån sig i serietävl 'Hörby-laget div 2' ligger 2a, div 3 ligger 4a.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin HUND! Lilla My klipper vi inte men badkaret får hon besöka imällan åt.

    SvaraRadera