Vårt husbilsliv

I vår blogg kommer vi att berätta om våra resor med vår husbil och hur livet ter sig däremellan. Det är roligt om ni vill lämna en kommentar till våra inlägg. Själva tycker vi det är kul att läsa andras reseberättelser och om deras liv med husbil respektive husvagn. Man får alltid tips och inspiration genom att titta in på alla fina bloggar som finns på nätet.

fredag 12 december 2014

Alicante är så mycket mer än bara flygplatsen...

När man hör namnet Alicante är det nog främst flygplatsen man tänker på eftersom många flyger dit när dom ska till dom här trakterna. Vi har pratat länge om att åka dit, idag blev det av.

Vi var lite oroliga över om vi skulle hitta någon central parkeringsplats men det behövde vi inte oroa oss över för det fanns flera parkeringsgarage nere vid hamnen. Vår parkeringsplats låg under detta tivoli,

precis vid en strandpromenad.

I hamnen fanns det gott om lyxbåtar,

bland annat det här gamla skeppet.

I bakgrunden ser man dom lite modernare båtarna.

Här ser man det imponerande Santa Barbara Castle, det hade varit kul att gå dit upp men det får bli en annan gång.

Här låg ett fint café...

där stannade vi för en kaffe.

Playan var bred och lång.

På tillbakavägen till parkeringen gick vi den skuggiga promenaden som ligger på andra sidan gata ,räknat från vattnet, upp mot stan. Där fanns en hel del små restauranger, vi prövade en där vi åt en god lunch.

Ni lägger väl märke till den som vanligt klarblå himlen på bilderna ;-).

Här kommer en liten turistguide över Alicante.

Från Alicante startar även Volvo Ocean Race.

1. Då hann vi före er för vi var där i går, torsdag !

Vi håller med er - det är härligt att promenera omkring i hamnområdet i Alicante och där åt vi en helt underbar 4-rätters lunch för endast 12,90 Euro exkl. dryck tillsammans med Hanna och Roger, som står parkerade intill oss här på El Raco.

Innan vi kom till Alicante besökte vi Husbilsfirman Caravanas Cruz i Elche och den är verkligen värd ett besök !

2. Det ser riktigt fin ut i Alicante, har aldrig varit där. Det där skeppet i hamnen verkar vara mycket speciellt.

3. Himlen är fantastisk! Sista bilden på strandpromenaden såg lite "vågig" ut - där måste det väl nästan vara lite läskigt att gå

1. Ja man blev nästan lite yr i huvudet av "vågorna".

4. Oh himmel vad du är blå, därför vi alltid till Spanien vill nå, tralala...